viernes, 23 de noviembre de 2012

CAMINANT

Una de les millors eines d'aprenentatge que hi ha en Can Rareta són els propis nens. Sé que és així, però una vegada i una altra aconsegueixen sorprendre'm.


A primers de novembre va començar una nena que fa poc que camina. 



Caminar per Can Rareta no té res a veure amb caminar per la ciutat, el sòl no és tot igual, no és recte ni uniforme. El camí és de terra, hi ha zones amb grava, zones amb pedres, solcs fets per l'aigua, pujades, baixades...



La petita se sent una mica insegura quan sortim a passejar i encara que camina sola, ho fa a poc a poc, mirant cada desnivell, cada pedra.



Les dos majors (2 anys i mig) s'han adonat i els hi deu semblar estrany, elles van aprendre a caminar aquí i, clar, ho fan amb soltesa i despreocupació. Així doncs s'han proposat ensenyar-li a caminar com elles.



Ahir, per primera vegada, la van prendre cadascuna d'una mà i van caminar les tres juntes.



-Nem!

Primer día
I la nena les va seguir amb una fe absoluta.

El resultat és que en sol dos dies la petita I ha millorat molt la seva forma de caminar i avui quan tornàvem a casa li he dit:

-Camines molt millor, què bè que t'ensenyen M i L!

Ella ha afirmat amb el seu cap i m'ha mirat amb un gran somriure en boca i ulls.

La veritat és que jo no li hagués ensenyat millor.



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Una de las mejores herramientas de aprendizaje que hay en Can Rareta son los propios niños. Sé que es así, pero una y otra vez consiguen sorprenderme.

A primeros de noviembre empezó una peque que hace poco que camina. 

Caminar por Can Rareta no tiene nada que ver con caminar por la ciudad, el suelo no es todo igual, no es recto ni uniforme. El camino es de tierra, hay zonas con grava, zonas con piedras, surcos hechos por el agua, subidas, bajadas...

La pequeña se siente algo insegura cuando salimos a pasear y aunque camina sola, lo hace despacito, mirando cada desnivel, cada piedra.

Las dos mayores (2 años y medio) se han dado cuenta y les debe parecer extraño, ellas aprendieron a caminar aquí y, claro, lo hacen con soltura y despreocupación. Así pues se han propuesto enseñarle a caminar como ellas.

Ayer, por primera vez,  la tomaron cada una de una mano y caminaron las tres juntas.

-Vamos!
Segundo día
Y la peque las siguió con una fe absoluta.

El resultado es que en solo dos días la pequeña I ha mejorado mucho su forma de andar y hoy cuando volvíamos a casa le he dicho:

-Caminas mucho mejor, ¡qué bien que te enseñan M y L!

Ella ha afirmado con su cabeza y me ha mirado con una gran sonrisa en boca y ojos.

Lo cierto es que yo no le hubiera enseñado mejor.

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